Subject: Selgitustaotlus
From: "Piret Leevald" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Tue, 18 Mar 2025 10:48:23 +0200

Tere!

Palun selgitust alaealise lapse paigutamiseks tema tahte vastaselt
psühhiaatriahaiglasse kohtumääruse edastamise õiguspärasuse, ennekõike
kehtivale andmekaitseõigusele vastavuse osas.

Nimelt on Tallinna Lastehaiglale saabunud Harju Maakohtult otse
sekretärile (Laste Vaimse Tervise Keskus) [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  e-posti aadressilt alaealise lapse
eriliiki terviseandmeid sisaldav määrus, mis ei ole asutusele Tallinna
Lastehaigla edastatud (ametlik juriidilise isiku e-posti aadress on
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ). Lisaks
on tegemist krüpteerimata lisatud dokumentidega, mis sisaldavad detailset
infot patsiendi (vaimse) tervise kohta ning muid isikuandmeid, alla on
kirjutanud kohtunik (digiallkirjastanud).

Kas vastav kohtuniku käitumine on olnud õiguspärane ja lubatav, võttes
arvesse, et:

1)      määrus ei saadeta Tallinna Lastehaiglale kui asutusele, vaid ühe
kliiniku sekretärile;

2)      andmeedastus ei ole krüpteeritud (turvaline?).

Ette tänades

Lugupidamisega

 <https://www.lastehaigla.ee/>

Piret Leevald
õigus- ja hankeosakonna juhataja | Õigus- ja hankeosakond
SA Tallinna Lastehaigla

[email-masked]
56624114 | 6977114

Tervise 28, 13419 Tallinn

 <https://www.lastehaigla.ee/>
<https://www.facebook.com/people/Tallinna-Lastehaigla/100069312157297/>
<https://www.instagram.com/sa_tallinna_lastehaigla/>